Header Ads

Salah Faham Tentang Nabi - PU Amin

LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA
Subscribe Channel Kami di Youtube 

Dia ni namanya Asiah . Dia seorang peguam . Dia mungkin banyak sangat baca buku . Sehingga dia pun tak faham sikap dan perbuatan Nabi Muhammad Saw itu sendiri .Apa yang dia katakan tentang Nabi ini semuanya salah dan sangkaan jahat .

1) Gua Hira tempat nabi beribadat secara sendiri . Nabi berulang alik dari rumah ke gua hira’ . Apa dia ingat Gua Hira’ dengan rumah nabi tu kena bas turun bas punya jauh ke ? Dia ni pernah ke pergi mekah ?

Umpama kita pergi solat dekat masjid , masjid kat luar kawasan rumah kita . Tinggal anak isteri 1-2 jam untuk solat , dengar ceramah , dan balik . Apa masalah nya ?

2) Bila masa pula Nabi tak minta izin , dan apa yang Nabi lakukan adalah wahyu dari Allah . Isteri Nabi sendiri membenarkan apa yang dilakukan oleh Nabi . Nabi kahwin bukan sebab hawa nafsu semata tapi khususiat yang diberikan pada Nabi .

3) Tak pernah dalam agama boleh ugut isteri untuk cerai kalau tak tahan karenah isteri . Mana cikgu awak belajar ni ? Dalam Al quran kalau isteri nusyuz , kena nasihat , kena pisah tempat tidur , kena pukul dalam keadaan tak menyakitkan , kata ulama tafsir pukul sekali dengan kayu sugi halus cukup dah . Itu pun kalau perangai teruk sangat .

Asiah asiah . Bijak sangat sampai ntah mende mende kau hujah . Marah sangat dengan tok lebai ustaz ustaz , sampai Nabi jadi bahan kecam .

Ucaplah syahadah . Ada Nama Nabi kat situ .

Saya sakit hati kalau orang kutuk Nabi . Rasa nak sangat Saidina Umar hidup semula . Allahuuu

SUMBER - PU Amin

Subscribe Channel Kami di Youtube 
LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?