Header Ads

5 Doa Untuk Bertemu Jodoh dan Kahwin


LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA
Subscribe Channel Kami di Youtube

Gambar Sekadar Hiasan Sahaja


Kahwin adalah impian semua orang tidak kira lelaki atau perempuan, yang menjadi masalahnya adalah jodoh, jodoh, jodoh... Umur sudah meningkat tua, tapi masih tiada jodoh. Cuba ikhtiar dengan 5 Doa ini. Ada yang bertuah dapat kahwin awal dan sudah ada anak pada usia yang muda, tapi ada juga sesetengah dari kita masih lagi tercari-cari jodoh dikala kawan-kawan sudah mempunyai lima orang anak, kita masih lagi single.

Dibawah ini adalah koleksi doa-doa terbaik untuk bertemu jodoh dengan cepat. InsyaAllah jika di-amalkan hari-hari selepas solat minta doa dari Allah untuk membina mahligai InsyaAllah Allah akan makbulkan doa kita.

1: Baca Surah Yasin

Surah Yasin adalah jantung Al-Quran, jika pernah mengalami masalah yang begitu berat untuk dipikul, bukankah kita selalu dinasihatkan untuk membaca surah Yasin ? Ya! Jika begitu untuk menyelesaikan masalah jodoh kita. Amalkan surah Yasin setiap masa. Satu Minggu sekali pun sudah memadai.

2: Surah Qasas Ayat 24

Maksudnya : Maka Musa pun memberi minum kepada binatang-binatang ternak mereka, kemudian ia pergi ke tempat teduh lalu berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberian yang Engkau berikan".

Doa yang istimewa dari Nabi Musa yang dipinta semasa baginda berada di dalam keadaan keseorangan dan tertekan.

3:Menyebut Nama Allah

Selawat Keatas Nabi - 11 Kali
Menyebut Allah        - 313 Kali
Selawat Keatas Nabi - 11 kali

Buat selama 41 hari berturut-turut selepas solat.

4: Surah Taubat Ayat no 129

Bismillah - 19 Kali
Surat Taubat Ayat 129 - 1100 kali


Selawat Keatas Nabi - 100 Kali
Bismillah - 19 Kali



5: Baca Surah Maryam

KSetiap kali selepas solat, Baca Surah Maryam. InsyaAllah dipermudahkan segala jenis masalah termasuk masalah perkahwinan.

Jangan Lupa Share pada kawan yang belum kahwin ya!





Subscribe Channel Kami di Youtube
LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?