Header Ads

Walaupun Kanser Tahap Empat, Bekas Guru Dari Alor Setar ini Mampu Menjual Tag Nama Khat Untuk Menyara Hidup


LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA
nak hosting sendiri, senang cepat dan mudah? daftar DISINI 

Subscribe Channel Kami di Youtube






"Kebanyakan di antara kita mengadu tentang kepayahan hidup dan kepayahan kita kononnya adalah paling susah dalam dunia, kita sering lupa yang di sekeliling kita ada lagi insan yang tidak bernasib baik dan berjuang untuk meneruskan hidup"

Seorang bekasan guru dari Alor Setar, Kedah disahkan kanser lymphoma tahap empat, sementera berjuang untuk hidupnya dia sempat lagi membuka bisnes kecil untuk menyara keluarga dan kos perubatannya.


sumber Budin vs Baguk
Kebanyakan di antara kita mengadu tentang kepayahan hidup dan kepayahan kita kononnya adalah paling susah dalam dunia, kita sering lupa yang di sekeliling kita ada lagi insan yang tidak bernasib baik dan berjuang untuk meneruskan hidup

Mira Jamal kawan kepada Din membuat keputusan untuk kongsi cerita ini di Facebook pada 29 October, mengatakan Din sesekali tidak akan dibiayai oleh sesiapa pun melainkan atas usaha dia sendiri. Sekalipun Din berada di dalam koma beberapa minggu lepas, ajaibnya dia punya bisness masih lagi berjalan. Semua dia sendiri tanggung kos membayar bil hospital dan lain-lain.




Sebagai ketua Keluarga menurutnya dia adalah pencari nafkah, Din bekerja keras untuk membuat "Tag Nama berTulisan Khat" walaupun dia sedar dia sedang terlantar di katil hospital kerana kanser. Menurut Mira lagi, Din tidak dapat bergerak dan memerlukan oksigen yang berpanjangan. Dengan sedikit wang yang dia dapat, dia harap dia dapat membeli tangki oksigen mudah alih, katil hospital dan kerusi roda.




Din punya isteri juga turut mempromosikan bisnes selain bersengkang mata untuk mejaga Din, Din harap dia dapat bersama dengan dua orang anaknya apabila dia pulang ke rumah nanti, Din juga ada membuat halaman facebook "Budin vs Baguk" dan "PageKhas Mini"




Kita harap bisness ini dapat meringan beban Din, dan kita harap orang ramai akan terus memberi sokongan kepada Din dan harap Din akan cepat sembuh!


Subscribe Channel Kami di Youtube
LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?