Header Ads

Pikat Selera Anak Makan Sayuran dan Buahan dengan resepi ini





1)Sayuran Bentuk Orang

Jom Pikat Selera anak dengan Sayur Sayuran berbentuk orang, Cuba galakkan anak untuk pilih bahagian yang mana dulu untuk di makan. Cuba lah sesekali, tentu seronok bersama anak-anak



2)Buah-Buahan Angry Bird

Tentu ramai di antara anak kita suka akan angry bird ini. Jadi apa salah nya jika hari minggu kita cuba buat resepi angry bird ini untuk anak. Belum cuba belum tahu, mungkin esok anak minta pula,
"Mak nak Angry Bird" 




3)Telur Badut

Kalau anak-anak susah nak makan telur. Jom kita try resepi telur badut ni. Sekali Makan tentu nak lagi, bahan-bahan pun tak susah, hanya perlu ukir sahaja.


4)Buah Salad Berbentuk Rubik
Nampak susah sebenarnya senang, hanya potong ikut saiz kemudian atur bentuk mengikut bentuk rubik. Boleh cuba buat 2 hingga 3 kali, "Practice makes perfect" kan ?



5)Roti Sandwich Elf
Kalau anak peminat Elf, resepi ini adalah resepi yang paling sesuai dan berbaloi untuk cuba, Di samping mengasah kreativiti ibu-ibu, Anak-anak juga menjadi cerdik dan kreatif.



6)Pisang Pingu

Tak ramai kanak-kanak suka pisang, Nak Suap Pisang ? Punyalah susah. Jom Kita cuba try Pisang Pingu ni, Galak anak-anak makan bahagian bawah sehingga atas. 




7)Buah Labah-Labah

Labah-Labah ini dibuat hanya menggunakan buah,kalau buat birthday party atau apa apa event, boleh cuba buat resepi ini, ada yang takut dan mesti ada yang suka.




8)Bunga Kubis Shawn The Sheep

Tentu tak pernah terfikir kan  bunga kubis boleh buat biri-biri ? Kalau anak liat nak makan kubis, Bunga Kubis Shawn The Sheep adalah jalan penyelesaiannya.


Sedikit Sebanyak itulah resepi untuk pikat selera anak anak makan sayur-sayuran atau buah buahan. Team Mengagumkan harap, Ibu-Bapa luangkan sedikit masa untuk buat resepi sebegini kepada anak-anak

Terima kasih pada LifeHack. Penyumbang Utama kepada resepi ini