Header Ads

Seorang Ahli Perniagaan Warga Vietnam Layak Dipanggil Raja



Seorang Ahli Perniagaan Warga Vietnam Layak Dipanggil Raja apabila rumah yang dibinanya sama seperti Istana, ia menjadi satu cita cita Do Van Tien, ahli perniagaan Vietnam dari kecil lagi untuk membina Rumah seperti Istana.


Dikatakan rumah ini bernilai lebih kurang RM48j - RM60j, menjadi satu tarikan kepada pelancong yang datang ke Vietnam untuk melawat rumah yang dikenali sebagai Istana Thanh Thang.



Bangunan utama terdiri daripada 6 tingkat tingginya dengan halaman seluar 1700 kaki persegi, dilengkapi dengan sistem rumah bawah tanah yang dibahagikan kepada 3 bahagian -- mempunyai 700 meter garaj yang boleh memuatkan lebih kurang 30 - 40 kereta dan 500 meter lagi untuk memuatkan kira kira 20 biji kereta.

Dilengkapi juga dengan bilik musik, kebanyakan istana itu masih lagi dalam binaan dan dijangka siap tidak lama lagi.



Menurut akhbar tempatan Vietnam, bila ditemuramah Do Van Tien tentang 2 istana berkembar di depan bangunan utama, katanya bangunan itu adalah simbol kedua anak lelakinya,  dia mengharapkan keduanya akan bergantung pada satu sama lain dalam menjayakan bisnes legasi ayahnya.




Dibawah ini kami kongsikan satu video lengkap rumah Ahli Perniagaan Vietnam. Kami harap para pengunjung dapat mengambil sedikit sebanyak plan rumah untuk dibina nanti =) =)



sumber : OddityCentral


LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA