Header Ads

Maut Kerana Fortnite



Seorang budak lelaki berumur 11 tahun, Fahad Fayyaz telah mati akibat serangan jantung semasa bermain permainan online "Fortnite". Berapa kerap kita dengar budak lelaki semuda itu mati kerana serangan jantung ?


Fahad Fayyaz adalah seorang pelajar kelas 5, dia ditemui mati di dalam biliknya dalam keadaan permainan "Fornite"terbuka, dia tinggal di sebuah kota di Lahor, Pakistan. Fahad dikejarkan ke hospital sejurus selepas kawan beliau sampai  ke rumah nya untuk bermain bersama nya. Kawannya menjumpai Fahad dalam keadaan tidak sedar dan di tangannya masih lagi memegang "Controller". tibanya di Hospital, Fahad di sahkan meninggal kerana serangan Jantung.
Butir laporan kronologi dari Hospital, Fahad masuk kebiliknya sekitar jam 5 untuk bermain Fornite. itu adalah routinenya. Dia mengajak kawannya bermain namun, ditolak alasannya kerana kawannya penat, itu membuatkan Fahad begitu tertekan. dan di dalam mesejnya, "Jika saya kalah permainan ini, Saya akan mendapat serangan jantung" @ " If I lose this game, I will get a heart attack "




Fahad bermain Fornite dengan bersungguh-sungguh, dan tiada siapa yang mampu menghalangnya. Termasuk ibu bapa nya, Ibu bapa Fahad selalu menyuruhnya berhenti bermain, namun sentiasa gagal, Fahad akan cari jalan keluar untuk bermain Fortnite.

Mereka tak sangka yang permainan itu akan memakan nyawa anak mereka. Pada ibu bapa di luar sana,


 "Saya nasihatkan supaya menjaga anak, jangan terlalu bebas memberi mereka gadget seperti telefon, playstation dan lain-lain" -IbuBapa Fahad

Sumber : The Islamic Information

LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?