Header Ads

Tindakan Tarrant Jelas Di Sokong Oleh Warga India Di Twitter


LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA


Heboh satu dunia, tidak kira Muslim, Yahudi, dan Kristian sedang bersedih atas apa yang berlaku di New Zeland, terdapat segelintir akaun twitter dari India sedang menyambut kegembiraan atas insiden itu.

Lebih Kurang 49 orang dilaporkan telah meninggal dunia termasuk kanak-kanak berumur tiga tahun dan wanita dibunuh oleh Pengganas Tarrant tersebut. Ini merupakan pembunuhan yang terkejam di buat oleh si pengecut Tarrant. PM New Zealand menyifatkan 

"The Worst Mass Shooting Ever In The History of Humanity"

Namun sebaliknya yang berlaku di Negara India. Ramai Pengguna twitter dari India sedang "Celebrate" terhadap insiden itu.

Ada yang mendakwa Tarrant adalah watak hero yang akan di kenang sampai bila-bila, dan berharap akan muncul lagi 100 orang seperti Tarrant.



Ayushi Chauhan  telah mengeluarkan kata-kata yang boleh mendatangkan kemudaratan keatas dirinya apabila mengatakan "New Zealand telah kehilangan 49 Bakal Pengganas"

Dia walau bagaimana pun di kecam hebat oleh Netizen tidak kira dari segi bangsa dan agama.


Tidak habis dengan Ayushi ini, terdapat puluhan lagi akaun twitter dan facebook yang sempat di screenshot gambar sebelum posting itu didelete oleh pengguna tersebut.

Seorang lagi pengguna Facebook yang bernama Laddha Manoj telah memberi komen

"Salute you Brave Men" 

Sonam Mahajan



Di kala orang lain sedang bersedih dengan insiden ini, ada juga yang tidak berhati perut menganggap ini sebagai karma dan dendam.


Team Mengagumkan merasa amat kecewa dengan sikap-sikap segelintir manusia yang tidak berperikemanusian dengan menganggap nyawa manusia hanya seperti nyamuk-nyamuk yang hanya jika benci terus tampar sampai mati.

 

Jangan lupa untuk LIKE dan SHARE post ini jika bermanfaat! 

No comments

Ada apa nak kata ?