Header Ads

7 Perkara Ibu Bapa Lakukan Untuk Anak Tanpa Anak Sedar

LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA
nak hosting sendiri, senang cepat dan mudah? daftar DISINI 
Subscribe Channel Kami di Youtube


 1. Apa Yang Kita Nak Semua Dapat


Sebagai Ibu Bapa, Mereka akan buat apa saja untuk tengok anak-anak bahagia, Mereka akan beli benda-benda baru namun tidak akan buang barangan lama, Mereka akan cuba memenuhi kehendak contohnya, barangan sekolah, barangan harian, mereka akan memastikan semuanya cukup kerana bagi mereka yang paling utama adalah "Anak"
 .


 2. Tidur Yang Tidak Cukup


Semasa kelahiran kita, Ibu Bapa lah orang yang paling tidak cukup tidur. Pagi Awal Berjaga Malam tidak berjaga, Walau seekor nyamuk menganggu mereka akan tunggu untuk memastikan nyamuk itu tidak ganggu atau mati ditepuk.


3. Mengorbankan Hobi Mereka

Mengorbankan sebahagian hobi mereka semata-mata untuk menjaga anak tercinta. Sehinggalah Anak bertambah besar baru lah mereka "slow-slow" untuk mencintai hobi mereka semula






4. Tinggalkan Segala-galanya Bila Kita Sakit

Dan bila kita sakit, Mereka akan tinggalkan segala-galanya di belakang semata-mata untuk menjaga kita. dan ketahuilah anak-anak.. hati mereka akan tetap gundah gulana selagi mana anak mereka masih lagi sakit dan tidak sembuh. Buat kerja tak senang, pergi kerja tak lenang.




5. Tinggalkan dunia "Kawan dan Lepak"

Mereka akan tinggalkan dunia bujang mereka iaitu Berkawan dan Lepak. Mereka akan lebih tumpukan perhatian untuk kamu..




6. Sentiasa tinggalkan makanan untuk anak

Sedar tak masa kita kecil-kecil dulu.. pernah ke kita lapar ? mestilah tidak kan. sebab ibu bapa kita selalu buatkan kita makanan.. walau ke sekolah mereka akan buat "lunchbox"




7. Simpan duit untuk masa hadapan kita

Mereka membuat simpanan untuk kita pada masa hadapan, tak kira lah masa kita sakit ke, sekolah ke, sambung belajar ke, mereka tetap ada simpanan untuk kita bilamana kita memerlukan dana itu.


BACA LAGI : AKIBAT MABUK PANGGANG CUCU SENDIRI DALAM KETUHAR!



Subscribe Channel Kami di Youtube
LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?