Header Ads

Tahniah Mat Rempit Geng Motorsport.

LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA
nak hosting sendiri, senang cepat dan mudah? daftar DISINI 

Subscribe Channel Kami di Youtube






Tahniah diucapkan kepada 250 mat motor yang menyerbu kediaman seorang bapa yang menguruskan tiga orang anak OKU yang terlantar di Tumpat Kelantan.

Seramai 250 Mat motor hadir pada 8 November 2019 iaitu pada hari jumaat semata mata untuk menyampaikan derma sebanyak RM25,140 bagi meringankan beban keluarga ini.




Orang kampung dikejutkan dengan kehadiran mereka dengan deruman enjin motor dan himpunan kenderaan itu yang berselerak memenuhi halaman rumah Mohd Zain. 



berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul

Mat motor ini adalah anggota Geng Motorsport dari beberapa daerah di Kelantan dan wakil dari Terengganu datang menyampaikan derma tersebut. Lebih menarik lagi apabila geng ahli itu turut mengubah wang tunai RM5,000 sebagai jambatan bunga untuk menceriakan hari anak-anak itu.



tiga beradik OKU

Ini telah membuktikan, dengan wujudnya kelab yang dipanggil mat rempit ini, mereka telah membuka mata masyarakat dengan menabur jasa dan berbakti kepada orang yang memerlukan, mana taknya, mereka berusaha mengumpul duit daripada ribuan penunggang motosikal yang menganggotai 16 kumpulan geng motorsikal di Seluruh Kelantan.



Sumber KitaRepoters.com


Baca Berita Di Bawah.

Tumpat: Seorang bapa di Kampung Kok Keli di sini, sanggup berhenti kerja bagi menjaga tiga anaknya yang menghidap penyakit keturunan dipanggil genetik metabolik.

Sebelum ini, Mohd Zain Abdullah, 55, hanya pekerja kampung dan menyara kehidupan keluarganya dengan pendapatan tidak menentu dan menyerahkan tanggungjawab menjaga ketiga-tiga anak, Khairul Nisa, 25, Ain Husnam 16, dan Mohd Amir, 17, kepada isteri, Noraini Ismail, 48, dan anak sulung mereka Umi Syamira, 26.
Bagaimanapun sejak kematian isterinya Disember tahun lalu disebabkan kanser payudara, Mohd Zain terpaksa berhenti kerja untuk membantu Umi Syamira menjaga adiknya.

Mohd Zain berkata, dia tidak kisah dan sanggup berkorban untuk ketiga-tiga anaknya yang menghidap penyakit itu ketika mereka berusia tiga tahun.
“Penyakit genetik metabolik ini menyebabkan tumbesaran mereka terbantut dan fizikal badan mereka bersaiz kecil berbanding dengan usia serta tidak boleh bergerak dan lemah.
“Kami menyuapkan makanan lembut kepada mereka setiap hari. Kehidupan saya dan Umi Syamira bertambah susah selepas kematian isteri,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam.
Bagaimanapun, Mohd Zain bersyukur Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan bersetuju meringankan beban keluarganya dengan memberi bantuan bulanan kepada ketiga-tiga anaknya RM350 setiap seorang.
“Saya bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana memakbulkan doa ini. Kesusahan kami mendapat perhatian JKM negeri dan semua anak saya dipilih penerima bantuan bulanan itu sejak awal tahun ini.
“Dengan adanya bantuan itu, ia dapat meringankan beban kami dan membantu dalam perbelanjaan harian kami terutama membeli lampin pakai buang kepada ketiga-tiganya,” katanya.
Mohd Zain beranggapan Allah SWT menguji dia dan keluarga pada bulan mulia ini.
Selain Umi Syamira dan tiga anak orang kurang upaya (OKU) itu, Mohd Zain mempunyai tiga lagi anak termasuk dua yang masih bersekolah.

Sumber Harian Metro

Subscribe Channel Kami di Youtube
LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?