Header Ads

Pemimpin Bharatiya Janata Party Subramaniam Swamy Mengugut OIC Untuk Serang Ka'abah



Menurut Subramaniam Swamy Ketua Bharatiya Janata Party (BJP), Jika Masjid Babri akan dibina semula di Tapak Ramjanmobhoomi.

"Kami kaum Hindu akan menyerang Ka'abah" 

Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) telah menunjukkan kebimbangan mengenai keganasan India terhadap Umat Islam di Kashmir, Penindasan terhadap Umat Islam di Kashmir tidak akan berakhir selagi Puak Kaum Hindu terus menjadi batu api.

Pada masa ini, Parti Pemerintah India BJP, Subramaniam Swamy cuba untuk mengugut umat Islam. Bahawa kaum Hindu akan menyerang Ka'abah, Jika Babri Masjid akan dibina semula di tapak Ramjanmobhoomi.

Tweet beliau pada ahad lalu


Babri Masjid diroboh oleh kaum Hindu pada tahun 1992 apabila kaum Hindu amuk mengusir kaum Muslim untuk keluar dari India, pada masa itu, mereka membunuh hampir 2,000 orang Islam di India.

Selepas membaca tweet ini, Minoriti Orang Islam yang tinggal di Ayodhya merasa tidak selamat sekali lagi dan bagi mereka, bila bila masa sahaja rusuhan Hindu - Islam akan bermula. Mereka bimbang tragedi 1992 akan berlaku sekali lagi pada tahun ini.

Baru-baru ini, Mahkamah India mendakwa bahawa umat Islam tidak memerlukan Masjid untuk sembahyang. Mengapa Babri Masjid harus dibina ?

Sumber IslamicInformation
 
 
 LIKE PAGE BERITA SEPANTAS KEJADIANNYA

No comments

Ada apa nak kata ?