Header Ads

3 Permainan E-Sukan Yang Meraih Pendapatan Lumayan




#1.DOTA 2

Dota 2 adalah sejenis permain Online yang diusahakan oleh Valve Corporation melalui Aplikasi yang dipanggil Steam. Dota 2 berasal daripada DotA yang berasal daripada Blizzard dan dimodkan oleh seseorang yang dahulunya dikenali sebagai IceFrog.

Sekarang ramai anak muda dari Malaysia mula menceburi bidang permainan DotA 2, ini kerana selain menyeronokkan, mereka boleh membuat duit dengan live streaming atau pun pertandingan yang dianjurkan.

Tahun lepas, Sebanyak $174,367,037.22 (RM7.1j) telah diperuntukkan sebagai Hadiah Utama Pada Pemenang.

Muat-Turun : Steam



#2.CSGO

CSGO adalah permainan menembak online yang diusahakan oleh Hidden Path Entertainment dan Valve Corporation, ia adalah game siri yang ke-4  dari pada Counter Strike.

Seperti Dota 2 juga, tapi CSGO mempunyai ramai saingan dan peluang untuk menjadi juara sangatlah tipis, namun. Ramai juga pemain dari Malaysia mampu meraih pendapatan yang Lumayan melalui permainan ini.

Muat-Turun : Steam



#3.League Of Legends

League of Legends adalah permainan online (Multiplayer Online Battle Arena) yang diusahakan oleh Riot Games, ia adalah diinspirasi oleh Warcraft The Frozen Throne dan Defense of The Ancient (DotA)

League Of Legends boleh dimainkan didalam Aplikasi yang bernama Garena. Setakat ini, LoL hanya mengeluarkan dua OS sahaja yang boleh dimainkan iaitu Microsoft Windows dan MacOS

Muat-Turun : Garena


Selamat Berjaya Meraih Pendapatan Yang Lumayan. Next Thread kami akan kongsikan bagaimana untuk Live Streaming di Facebook dan Twitch.tv

Share Post ini Jika Bermanfaat